تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: شنبه 08 خرداد 1400
پرونده (شکواییه - رای) تخریب اموال

 پرونده (شکواییه - رای) تخریب اموال

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3625

 

شکواییه تخریب اموال

شاکی : علی ..... فرزند : عباس  به نشانی : تهران.خیابان زعفرانیه ............ .

مشتکی عنه : آرزو .... فرزند : اکبر   به نشانی : تهران.مینی سیتی ........ .

موضوع شکایت : سرقت و خیانت در امانت - تخریب اموال

تاریخ وقوع جرم : فروردین ماه سال 1391

دلایل و مدارک : 

1- وکالتنامه

2- شهادت شهود

3- استشهادیه

4- حسب مورد تحقیقات محلی از مطلعین

شرح شکواییه تخریب اموال 

احتراماً به وکالت از آقای علی .... به استحضار می رساند :

1- مشتکی عنه تا تاریخ 90/08/14 همسر موقت موکل بوده و موکل در زمان زوجیت کلید منزل خود را به وی میسپارد اما بعد از بذل مدت در تاریخ مذکور مشتکی عنه از تحویل کلید منزل به موکل خودداری می کند.

2- از انجا که موکل عموماً در خارج ار ایران به سر می برد مشتکی عنه با سوء استفاده از غیبت موکل و با ایتفاده ار کلیدهایی که موکل در زمان زوجیت به وی سپرده بود وارد منزل موکل شده و مبادرت به سرقت لوازم منزل و اشیایی به شرح فهرست ذیل شکواییه می نماید.

3- موکل پس از مراجعت به منزل در مرداد ماه سال 91 متوجه سرقت برخی لوازم منزل می شود لذا قف ل های منزل را عوض می کند.

4- پس از تعویض قفل ها مشتک یعنه با خراب کردن قفل های جدید وارد منزل موکل شده و با تهیه قفل و کلید جدید به کرات به منزل موکل وارد شده و اشیایی را به سرقت می رد.

5- در پی اطلاع دادن همسایگان به بستگان موکل مبنی بر سرقت لوازم منزل موکلف برادر زاده موکل با حضور مامور کلانتری و قفل سازی که قفل های منزل موکل را ساخته بود، به درب منزل موکل رفته و متوجه می شوند قفل های منزل تخریب شده وقفل جدیدی روی در زده شده است.

6- بنا بر اظهارات چند تن از همسایگان مشتکی عنه بعد از تاریخ بذل مدت نکاح و در زمان غیبت موکل به این منزل رفت و آمد می کرده و سرایدار ساختمان و برخی از همسایگان شاهد بوده اند که مشتکی عنه اسباب منزل موکل را از منزل وی سرقت نموده است.

7- لذا با عنایت به مراتب فوق و نظر به اینکه عمل مشتکی عنه واجد وصف مجرمانه می باشد، تعقیب و مجازات مشتکی عنه و استرداد اموال به سرقت از موکل و جبران خسارات وارده بر موکل مستدعی است.

8- فتوکپی مستندات در برگ ضمیمه می باشد. 

 

 

رای دادگاه - تخریب اموال

پرونده کلاسه : ............

مرجع رسیدگی : شعبه 1051 دادگاه عمومی (جزایی) مجتمع قضایی عدالت تهران

دادنامه شماره : ........

متهم : خانم آرزو ..... با وکالت ....... به نشانی : تهران.خیابان آزادی ................ .

شاکی : آقای علی .... با وکالت ...... به نشانی : تهران.خیابان ایران .............. .

اتهام : تخریب

متن رای دادگاه تخریب 

در خصوص صاتهام خانم آرزو .... فرزند اکبر و با وکالت .... دایر بر تخریب قفل درب منزل شاکی آقای علی ... به شرح منعکس در پرونده، نظر به مجموع اوراق و محتویات پرونده، شکایت شاکی و وکیل ایشان آقای ...... دفاعیات متهم و وکیل ایشان، لوایح واصله، اظهارات وکیل شاکی مبنی بر اینکه تعویض قفل بوسیله قفل ساز صورت پذیرفته و از این حیث تخریبی صورت نپذیرفته و نیز نظر به سایر دلایل، قرائن و امارات مندرج در پرونده، دادگاه به لحاظ فقدان ادله اثباتی کافی، انتساب بزه فوق را به متهم محرز ندانسته، مستنداً به اصل 37 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 177 قانون آیین دادرسی کیفری رای بر برائت متهم از بزه انتسابی صادر و اعلام می نماید.رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد

رییس شعبه 1051 دادگاه عمومی جزایی تهران 

 

راه های تماس و مشاوره با وکیل متخصص دعاوی کیفری

ثبت امتیاز
نظرات

چهارشنبه, 21 مهر,1400

داود

باسلام
بسیار عجیب است که قاضی محترم رای بر منع تعقیب صادر نموده است،، چرا که عمل ارتکابی از مصادیق مجرمانه است حال این عمل توسط قفل ساز باشد یا متهم،،چون منافع حاصل از این عمل متوجه متهم پرونده است

ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.