تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: شنبه 29 آذر 1399
نمونه لایحه دفاعیه تصرف عدوانی

 نمونه لایحه دفاعیه تصرف عدوانی

مطابق قواعد حاکم بر تصرف عدوانی قانونگذار از متصرف سابق حمایت نموده حتی اگر متصرف عدوانی خود مالک ملک باشد و در واقع مقصود قانونگذار این بوده که جلوی استیفا حقوق توسط خود اشخاصی که خود را ذینفع می دانند گرفته شود و امر دادرسی توسط دستگاه قضایی انجام شود.لازم به ذکر است دعوای تصرف عدوانی حسب مورد هم مورد حمایت قانون آیین دادرسی مدنی قرار گرفته است و هم قانون مجازات اسلامی آن را جرم دانسته.در ادامه این مطلب نمونه یک لایحه دفاعیه راجع به تصرف عدوانی کیفری جهت اطلاع مخاطبان گرامی ارائه می گردد.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 20929

 

لایحه دفاعیه و اعتراض - تصرف عدوانی 

به نام خدا

ریاست محترم دادگاه کیفری دو تهران

احتراماً درخصوص پرونده کلاسه ..... (شماره بایگانی ....) موضوع شکایت موکل (آقای حسین ....) علیه آقای بهمن.... و خانم فتانه .... و فرزانه ..... به اتهام تصرف عدوانی و پیرو صدور قرار منع تعقیب از سوی دادیار محترم شعبه اول دادسرای ناحیه 7 تهران ضمن اعتراض به قرار صادره توجه جنابعالی را به نکات ذیل جلب می نماید:

1- مشتکی عنهم از حدود 5/2 -3 سال پیش در غیاب موکل (آقای حسین ....) و به دلیل حضور موکل در خارج از کشور، ملک ایشان به پلاک ثبتی .... اصلی از 1382 فرعی واقع در خیابان شیخ صفی ......... را بدون اذن و رضایت موکل و اطلاع ایشان در تصرف خود قرار می گیرند و بدون وجود قرارداد مانع تصرف موکل در ملک خود می شوند. موکل پس از اطلاع از این امر اقدام به طرح شکایت علیه نامبردگان می نمایند.

2- مشتکی عنهم صراحتاً در صورت جلسات کلانتری و نزد دادیار محترم اقرار داشته اند که هیچ گونه قرارداد مکتوبی بین ایشان و مالک (موکل) وجود ندارد. علاوه براین مشتکی عنهم وجهی بابت تصرف آپارتمان به موکل پرداخت نموده اند و وجوه ادعایی ایشان از حساب شخصی ثالثی غیر از مشتکی عنهم واریز شده است. لازم به ذکراست این وجوه از حساب مادر همسر موکل واریز شده در حالی که ایشان با موکل مراودات مالی داشته اند و وجوه واریزی بابت تسویه بدهی ایشان به موکل بوده و ارتباطی با پرداخت اجاره بهای ملک موضوع شکواییه ندارد.

3- مشتکی عنهم جهت اثبات ادعاهای خویش به شهادت شهود استناد نموده اند در صورتی که شهود تعرفه شده آن ها همگی از اقوام نزدیک مشتکی عنهم می باشند که پذیرش شهادت آن ها جای تأمل دارد واز سوی دیگر اظهارات شهود از حیث مدت تصرف و میزان وجوه ادعایی با یکدیگر متضاد است.

در پایان نظر به مراتب مذکور و با توجه به اینکه تصرف ملک موکل در غیاب ایشان و بدون وجود قرارداد و اذن و اطلاع موکل و پرداخت وجه از سوی مشتکی عهنم به ایشان انجام شده و با عنایت به این که عمل مشتکی عنهم طبق ماده 690 قانون مدنی از مصادیق جرم تصرف عدوانی می باشد بدین وسیله از حضور جنابعالی تقاضای رسیدگی و نقض قرار صادره تقاضا می گردد.

با تشکر و تجدید احترام

مسعود محمدی به وکالت از آقای حسین .....

 

ثبت امتیاز
نظرات

شنبه, 19 تیر,1400

A

سلام
یه قطعه زمینی ب من و خواهرام ب ارث رسیده و قطعه زمینی ک به من داده شده ب دلیل عدم مرغوبیت۲۰۰متر مربع زیاد در نظر گرفتن. حالا خواهرم شکایت کرده برا تصرف عدوانی .منم شاهدامو برا۲۰۰متر دارم.وقت دادگاه دارم میخام یه لایحه دفاعیه تنظیم کنم. اما دقیق نمیدونم کدوم مواد قانونی رو به کار ببرم
ممنون میشم راهنمایی کنین

ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.