تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: جمعه 13 تیر 1399
وکیل دعاوی، قراردادها و شرکت های تجاری

 وکیل دعاوی، قراردادها و شرکت های تجاری

وکالت امروزه تخصصی شده و وکلا در زمینه های تخصصی وکالت می کنند یکی از این زمینه ها وکالت در دعاوی تجاری است. در دعاوی تجاری اغلب به دنبال اعمال قوانین مربوط به تجارت در موضوع مورد نظر هستیم و اغلب این دعاوی نیز ناشی از قرارداد تجاری می باشد.یک وکیل خوب دعاوی تجاری با پیش بینی وقایع احتمالی آینده موکل خود را از مراجعه به دادگستری و درگیر شدن با مراحل پیچیده دادرسی بی نیاز می کند. توجه داشته باشید که مهم ترین بخش تعریف یک رابطه حقوقی تنظیم یک قرارداد خوب و استاندارد است.

 

آشنایی با شرکت های تجاری

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2402

وکیل تجاری

 

وکالت در دعاوی تجاری

  • قوانین تجارت با لحاظ خصیصه های تجارت از جمله سرعت و تضمین قوانین خاصی نسبت به سایر موضوعات حقوقی محسوب میشود. 
  • صرف آشنایی به مباحث و قوانین تجاری برای موفقیت در یک مذاکره تجاری یا پیش بردن موضوع تجاری یا یک قرارداد تجاری کافی نیست بلکه تجارت را باید در عرصه عمل نیز تجربه کرد.
  • وکیل آشنا به قوانین تجارت که بطور تخصصی در زمینه های تجاری وکالت میکند علاوه بر موثر بودن در مرحله مذاکره تجاری و انعقاد قرارداد که پیش بینی رابطه است می تواند در طرح یا دفاع از دعاوی تجاری نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.
  • گاه حکومت چند قانون از چند کشور موضوع یا قرارداد تجاری را بسیار پیچیده تر از حد تصور می کند و حل و فصل اختلافات را دشوار می سازد .
  • آشنایی وکلا به اصول و قواعد قانونی به آنها این امکان را میدهد که در استنباط و استفاده از مقررات کشورهای دیگر موفق تر باشند لذا وکالت در دعاوی تجاری اهمیت زیادی پیدا می کند و در صورت بروز اختلاف در یک موضوع تجاری، تجار می توانند با سپردن دعوی و اداره آن به یک وکیل متخصص در زمینه دعاوی تجاری با خیالی آسوده به تجارت خویش بپردازند.
  • متوقف کردن تجارت و پیگیری دعوی توسط تاجر نیز برخلاف اصول تجارت است از طرف دیگر رعایت شرایط دعوی و بالاخص محدوده های زمانی که موجد و مسقط یک حق می باشند مستلزم آشنایی کامل به قوانین تجاری و تجربه عملی کافی و توجه به جزییات می باشد که وکلای مشغول در حوزه دعاوی تجاری با داشتن تجربه و آشنایی به قوانین قطعا موفق تر از تاجری خواهند بود که موضوع اختلاف را برای اولین بار تجربه می کند همچنین دعاوی تجاری معلول یک سلسله روابط تجاری می باشد که هر کدام مستند به دلیل و سند می باشد و کنار هم قرار گرفتن این اسناد و ازدیاد مدارک، درک صحیح از محل اختلاف طرفین و استناد به موضوعات و دلایلی که موثر در تعیین تکلیف باشد را سخت میکند اضافه کردن اینکه اصولا اغلب اختلافات تجاری ناشی از تفسیر قراردادهای تجاری یا قوانین تجاری می باشد.
  • وکیل با شناخت اجزا و عناصر دعاوی تجاری بهتر میتواند خواسته تاجر را درک کرده و قطعا نحوه طرح دعوی و پیش بردن آن تاثیر زیادی در سرنوشت دعوی دارد بخصوص اینکه برخی دعاوی به لحاظ شناخت موقعیت حقوقی و احراز شرایط تحقق آن نیاز به مشاوره با وکلا دارد از جمله دعاوی مربوط به مسئولیت مدنی و خسارات پس از طرح دعوی و نیز در زمان دفاع هم وکیل با پیش بینی دفاعیات طرف و تدارک پاسخ مقتضی برای آنها و نیز مستند کردن آنچه از طرف موکل ادعا میکند بهتر در دعاوی تجاری و قراردادها که برای طرفین حساسیت بالایی دارد می تواند ایفا نقش کند بعضا سرنوشت تجاری یک تاجر در گرو دعوایی است که طرح شده پس باید از تمام ابزارها برای احقاق حق و نجات تجارت استفاده کندهمین مسئله حساسیت وکیل را نیز برانگیخته و وکلای با تخصص تجاری اغلب وکلای مقتدری هستند چراکه قرار گرفتن در موقعیتی که زندگی مالی یک شخص در اختیار اوست دقت نظر در اعمال او را تقویت میکند نقش وکیل و وکالت را برجسته تر می کند چرا که پیچیده ترین مسائل حقوقی بررسی مسایل و قواعد حاکم بر قراردادها می باشد که به مثابه قانون طرفین می باشد و در صورت بروز اختلاف در موضوع مورد نظر یا به نص قانون خصوصی طرفین باید رجوع کرد یا به استنباط و تفسیر از مجموع مواد قرارداد.
  •  قراردادهای تجاری هم بنا به طبیعت تجاری خود و تنوع، فنی ترین نوع قراردادها محسوب می شوند حوصله و دقت وکلا در بررسی اسناد همچنین تجربه وکالت در دعاوی مختلف تجاری به آنها این امکان را میدهد بطور خلاصه و مختصر صرفا به دلایل و موضوعاتی که موضع موکل را بهتر بیان میکند استناد کنند و به سرعت رسیدگی نیز کمک نماید همچنین با درک دقیق از قوانین و آشنایی به اصول و قواعد قراردادها و امور تجاری با ارائه تفسیری درست بر مبنای اصول حقوقی و استناد درست به مواد قانونی و رویه های قضایی، در احقاق حق که مقتضای وکالت است کوشیده و با مرجع رسیدگی کننده مشارکت نماید.

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.