تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
نمونه وکالتنامه
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 فروردین 1399
وکالتنامه طلاق توافقی - حق طلاق

 وکالتنامه طلاق توافقی - حق طلاق

برای واگذاری حق طلاق یا اعطای وکالت در طلاق، زوج در قالب وکالتنامه طلاق، در یک سند رسمی تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی و یا سفارتخانه یا کنسولگری ها و یا عقدنامه ازدواج به همسر خود (زوجه) وکالت در انجام طلاق و تعیین شرایط، زمان و کیفیت انجام را می داده است.به این تاسیس در لسان عامیانه حق طلاق هم گفته می شود.در حال حاضر با تغییراتی که در رویه قضایی و قوانین ایجاد شده است انجام طلاق توافقی یا اعمال حق طلاق با محدودیت هایی مواجه شده است.با این وجود اگر زوجین اصرار به انجام این نوع طلاق داشته باشند و یا یکی از آنها که حق طلاق دارد بخواهد آن را اعمال نماید در صورت مراجعه به یک وکیل متخصص و با تجربه در زمینه دعاوی خانوادگی و طلاق توافقی باز هم می توان با کمترین درگیری و در زمانی نسبتاً کوتاه به این نحو طلاق گرفت.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4498

متن وکالتنامه طلاق توافقی (وکالت زوج به وکیل دادگستری)

مشخصات موکل (زوج)

نام و نام خانوادگي : ....... فرزند : ....... شماره شناسنامه:  ...... کدملی : ....... تاريخ تولد : ....... محل تولد : .... شغل : ....... به نشاني : ....... .

 

مشخصات وکیل 

نام و نام خانوادگی : مسعود محمدی  نام پدر: ....... شماره شناسنامه : ....... کدملی : .... تاريخ تولد : .... محل تولد : ..... شغل: وکیل دادگستری  شماره پروانه : ......

 


مورد وکالت

وکالت در تقدیم دادخواست و مراجعه به کلیه مراجع قضایی و دادگاهها و نهادها و سازمانها و نیز اداره اجرای ثبت جهت استیفای حقوق موکل و نیز تقدیم هر نوع شکوائیه و نیز وکالت در واخواهی و تجدیدنظرخواهی و فرجامخواهی و و اعاده دادرسی- وکالت در مصالحه و سازش- وکالت در ادعای جعل یا انکار یا تردید نسبت به سند طرف و استرداد سند- وکالت در تعیین جاعل- وکالت در ارجاع دعوا به داور و تعیین داور- وکالت در توکیل ولو کراراً - وکالت در تعیین مصدق و کارشناس- وکالت در دعوای خسارت- وکالت در استرداد دادخواست یا دعوا- وکالت در جلب شخص ثالث و دفاع از آن- وکالت در ورود ثالث و دفاع از آن- وکالت در دعوای متقابل و دفاع در قبال آن- وکالت در ادعای اعسار- وکالت در قبول یا رد سوگند- وکالت در درخواست صدور اجرائیه و تعقیب عملیات اجرایی- و اخذ محکوم به و وجوه ایداعی بنام موکل- وکالت در انجام عملیات طلاق توافقی طلاق خلعی یا هر قسم طلاق دیگر که با توجه به شرایط وکیل صلاح بداند) از ابتدا و تقدیم دادخواست تا انتها واجرای حکم- وکالت در اجرای صیغه طلاق و مراجعه دفترخانه طلاق و امضاء اوراق واسناد راجع به طلاق-وکالت در قبول بذل مهریه و سایر حقوق زوجه به هر میزان - وکالت در اسقاط حق واخواهی و تجدید نظرخواهی  و فرجامخواهی - تعیین تکلیف حضانت و نگهداری فرزندان مشترک - وکالت در ادعای اعسار و تقسیط محکوم به- وکالت در اجرای حکم و جریان صیغه طلاق و امضاء دفاتر و اوراق مربوط به آن و یا توکیل در خصوص صیغه طلاق - موکل به موجب شرط ضمن عقد لازم حق عزل وکیل را تا انجام امور وکالت از خویش سلب و ساقط می نماید. 


حدود اختیارات وکیل

اقامه هرنوع دعوا یا ارائه هر نوع دادخواست یا درخواست و یا دفاع یا دخالت در آن، اعم از حقوقی یا کیفری، وکیل مرقوم در خصوص انجام مورد وکالت، حق توکیل به غیر ولو کرارا دارد و دارای اختیارات مزبور و تام می باشد. اقدام و امضای وی در موارد اشاره شده به جای اقدام و امضای موکل صحیح و نافذ است و نیازی به حضور یا کسب اجازه مجدد موکل ندارد.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
پرسش و پاسخ‌های متداول
منظور همان وکالتنامه طلاق است که زوج به زوجه اعطا می نماید و در حالیکه اختیار طلاق دارد نیابت انجام آن را به زوجه هم می دهد.
پس از توافق بر سر اصل حق طلاق و حقوق زوجه و مسائل ناشی از زندگی مشترک با مراجعه به یکی از مراجع تنظیم وکالتنامه، حق طلاق در قالب وکالتنامه به زوجه یا شخص ثالث داده می شود.
در صورتی که حق طلاق مدت اعتبار محدودی نداشته باشد هر زمان می شود برای اعمال آن اقدام نمود.
حسب مورد در دفتر وکالت وکیل دادگستری یا سفارتخانه، کنسولگری و دفتر حفاظت منافع یا دفترخانه های اسناد رسمی یا همزمان با انعقاد عقد ازدواج در دفترخانه ازدواج.
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.