تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اسفند 1397
حد زنا در چه مواردی اعدام است؟

 حد زنا در چه مواردی اعدام است؟

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1806

مجازات زنا

 

انواع زنا - حد زنا

1- زن با محارم

2- زنا با پدر که موجب اعدام زانی است.

3- زنای به عنف یا اکراه از سوی زانی که موجب اعدام زانی است.

تبصره 1: مجازات زانیه در بندهای (ب) و (پ) حسب مورد، تابع سایر احکام مربوط به زنا است.

تبصره 2: هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بی هوشی- خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و ترساندن زن اگر چه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است.

زنا در قرآن: ارتکاب عمل زنا از نظر قرآن گناه بزرگی است که خداوند درباره آن می فرمایند: (نزدیک زنا نشوید چرا که عمل بسیار زشتی است و راه و روش بدی است)

در این باره به سه نکته مهم اشاره شده است:

الف. می گوید به این عمل شرم آور نزدیک نشوید. این تعبیر علاوه بر تاکیدی که در عمق آن نسبت به خود این است که آلودگی به زنا غالباً مقدماتی دارد که انسان را تدریجاً به آن نزدیک می کند. نگاه های حرام و چشم چرانی – برهنگی و بی حجابی- مطالعه کتابها و (نشریات فاسد) دیدن (فیلم های آلوده) ارتباط با (کانون های فساد) خلوت با نامحرم (یعنی بودن زن و مرد نامحرم در یک مکان خالی و تنها) و بالاخره ترک ازدواج برای جوانان و سخت گیری های بی دلیل طرفین در این زمینه هریک مقدماتی برای این کار محسوب می شود و می تواند از عوامل (قرب به زنا) باشد که با یک جمله کوتاه در آیه فوق همه آنها نهی شده است و در روایات اسلامی نیز هر کدام جداگانه مورد نهی قرار گرفته است.

ب- تعبیر (انهُ کانَ فاحشه) که مشتمل بر سه تاکید است (ان و استفاده از فعل ماضی و تعبیر به فاحشه) عظمت این گناه آشکار را آشکارتر می کند.

ج- جمله (ساء سبیلاً) (راه زنا بد راهی است) بیان گر این واقعیت است که این عمل راهی به مفاسد دیگر در جامعه می گشاید.

قرآن کریم در توصیف عبادالرحمن (بندگان راستین خدا) یکی از اوصاف آنان را عدم ارتکاب زنا دانسته و فرموده است: (و آنان) زنا نمی کنند و هرکس چنین کند مجازات سختی خواهد دید! عذاب او در قیامت مضاعف می گردد و همیشه با خواری در آن خواهد ماند! مگر کسانی که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند که خداوند گناهان آنان را به خسارت مبدل می کند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است و کسی که توبه کند و عمل صالح انجام دهد به سوی خدا بازگشت می کند.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.