تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1400
طلاق خلع نوبت اول چیست ؟

 طلاق خلع نوبت اول چیست ؟

در رای و دادنامه طلاق گاهی دیده می شود که قاضی در بیان و توصیف نوع طلاق در دادنامه چنین انشاء می نماید که طلاق از نوع طلاق خلع نوبت اول می باشد.منظور از طلاق خلع طلاقی است که متقاضی طلاق زن (زوجه) است و دلیل وی برای طلاق کراهت و تنفر شدید است و البته مرد نیز با قبول بذل و بخشش تمام یا قسمتی از مهریه با طلاق موافقت نموده.منظور از نوبت اول یعنی اینکه این زن و شوهر برای اولین بار است که از هم طلاق می گیرند.اثر این جمله و اظهار در این است که اگر زن و شوهری سه بار از هم طلاق بگیرند بعد از طلاق سوم رجوع ممکن نیست و وجود محلل لازم است و نیز اینکه در فرض نادر نه طلاق ، زن و شوهر بر هم طلاق ابدی هستند.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 5384

 

دادخواست طلاق خلع نوبت اول - طلاق توافقی

خواهان :

1- میثم ...... نام پدر : حسن  به نشانی :تهران.خیابان شوش ......... .

2- مونا ....  نام پدر : قاسم   به نشانی : تهران.ورامین ......... .

وکیل یا نماینده قانونی : 

1- آقای  مسعود محمدی   به نشانی تهران.میذان فاطمی .میدان گلها ...... .

2- خانم نوابه .................... .

تعیین خواسته و بهای آن : طلاق توافقی

دلایل و منضمات دادخواست :

1- سند ازدواج

2- شناسنامه شماره .... 

3- شناسنامه شماره ..... 

4- وکالت نامه به شماره .....

5- وکالت نامه به شماره ......

شرح دادخواست طلاق توافقی

ریاست محترم دادگاه عمومی خانواده

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند زوجین به موجب سند نکاحیه تقدیمی با مهریه ای به میزان  14 عدد سکه بهار آزادی به عقد نکاح دائم یکدیدگر در آمده اند و فاقد فرزند مشترک می باشند.لیکن به سبب اختلاف بوجود امده هیچگونه توافقی برای ادامه زندگی مشترک نداشته و از دادگاه محترم تقاضای رسیدگی و صدور حکم تحت شرایط و توافق طرفین در دادگاه بر طلاق مورد استدعا می باشد. 

 

 

رای دادگاه طلاق خلع نوبت اول - طلاق توافقی

پرونده کلاسه : ......

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۴۰ دادگاه خانواده مجتمع قضاپی خانواده تهران

دادنامه شماره : .....

خواهان : آقای میثم ..... فرزند حسن با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : تهران.خیابان فاطمی.میدان گلها .... .

خوانده : خانم مونا ..... فرزند قاسم با وکالت خانم ............. .

خواسته : طلاق توافقی

متن رای دادگاه طلاق توافقی - خلع نوبت اول

در خصوص دادخواست زوجین ۱- آقای میثم .... فرزند حسن با وکالت آقای مسعود محمدی ۲- خانم مونا .... فرزند قاسم با وکالت خانم ..... به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش به منظور طلاق با توافق با توجه به محتویات پرونده و احراز رابطه زوجیت فی ما بین زوجین و اصرار ایشان برجدایی و الحاظ اینکه انجام مشاوره موضوع ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده موجبات انصراف ایشان از خواسته نشد و بر اساس توفق به عمل آمده در مورد مهریه ، جهیزیه ، نفقه زوجه، حضانت ، ملاقات و نفقه فرزند و شروط ضمن عقد و اجرت المثل تحت شرایط:

۱- وکیل زوجه به وکالت از ناحیه زوجه اظهار داشت: زوجه مبلغ ۱۴ میلیون تومان معادل ۱۴ سکه را در محضر دریافت می کند و بقیه مهریه مندرج در سند نکاح را در قبال طلاق به زوج بذل نمود و وکیل زوج به وکالت از ناحیه زوج قبول بذل نمود.

۲-زوجه در خصوص نفقه گذشته و اجرت المثل و شرط تنصیف دارایی و جهیزیه ادعایی ندارد.

۳ - زوجین فرزند مشترک ندارند.

۴- زوجه برابر اقرار خودش باردار نیست.

۵-زوج متعهد شده در زمان اجرای صیفه طلاق مبلغ شش میلیون تومان بایت حقوق استخدامی زوجه به وی بپردازد زوجین نسبت به یکدیگر ادعای دیگری ندارند.

6- دادگاه مستندا به مولد ۲۴و 25 و 26 و 29 و 31 و 34 و 36 و ۳۷ قانون مذکور و مواد ۱۱۴۳و۱۱۴۶ قانون مدنیگواهی عدم امکان سازش و اجازه طلاق، بین زوجین مذکور صادر و اعلام می دارد و به زوجین اجازه می دهد تا به یکی از دفاتر رسمی طلاق جهت اجرای صینه طلاق از قسم خلع نوبت اول مراجعه نمایند و بدینوسیله از ناحیه این دادگاه به سردفتر طلاق مربوطه نمایندگی در اجرای صینه طلاق اعطاء می گردد و لازم است سردفتر مذکور ضمن اخذ گواهی عدم بارداری شرایط شرعی و قانونی را احراز نماید گواهی صادرشده چنانچه ظرف سه ماه از تاریخ قطعیت به دفتر ثبت طلاق اتسلیم نگردد، از اعتبار ساقط می گردد ضمنا رای صادر شده حضوری و ظرف مدت بیست روز قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.ضمناً دفترخانه مکلف است نتیجه را ثبت و اعلام نماید.

دادرس شعبه 240 دادگاه عمومی حقوقی مستقر در مجتمع خانواده یک تهران

 

گواهی قطعیت طلاق توافقی 

با سلام

احتراماً بدینوسیله گواهی می گردد دادنامه شماره ... مورخ 94/04/23 در پرونده کلاسه فوق مبنی بر گواهی عدم امکان سازش به طور طلاق توافقی در تاریخ 94/05/03 به زوج / وکیل زوج و در تاریخ 94/05/03 به وکیل زوجه /زوجه ابلاغ گردید و با توجه به اسقاط حق تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی قطعیت یافته و قابل اجرا است.

مدیر شعبه 240 دادگاه خانواده یک تهران

  

راه های تماس و ارتباط با وکیل متخصص طلاق و دعاوی خانوادگی

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.