تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 مرداد 1399
احتمال فاسد بودن وکیل دادگستری

 احتمال فاسد بودن وکیل دادگستری

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 981

 

 

فساد پذیری حرفه وکالت

رقم فسادپذیری وکلای ما از بسیاری از اقشار جامعه کمتر است.اکنون دور هم جمع شدیم تا ببینیم چگونه می‌توان بین حقوق شهروندی و حق دفاع رابطه برقرار کرد.

در یک جامعه قانونمند زمینه بروز حقانیت و اثبات حقایق فراهم می‌شود. حقوق شهروندی حقوقی است که در بسیاری موارد با حقوق بشری و انسانی همپوشانی دارد و یکی از مظاهر حقوق شهروندی اجرای عدالت قضایی است.

اجرای عدالت قضایی میسر نخواهد بود مگر اینکه ما سازوکارهای آن را فراهم کنیم. برای فراهم کردن ساز و کارهای آن به ابزار و تجهیزات مناسبی نیازمندیم که یکی از این ابزارها حضور وکیل مدافع در بحث دادرسی است.

حضور وکیل در بدو امر از مظاهر دادرسی عادلانه است. وکیل دادگستری یکی از ساز و کارها برای وصول به عدالت قضایی است.

حاکمیت باید زمینه حق دفاع مناسب را برای وکیل فراهم کند، همان طور که عزیزان ما در ۳ قوه چنین تلاشی را انجام می‌دهند.قانون آیین دادرسی کیفری این اجازه را داده که وکیل دادگستری از بدو تا ختم در دادگاه حضور داشته باشد، اما متاسفانه در قانون جدید که ظاهر بسیار مترقی دارد این نکته ذکر نشده بلکه آمده که در جرایم مهم تا یک هفته از حضور وکیل جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه وکیل رقیب قاضی نیست بلکه رفیق قاضی است، گفت: مردم برای داشتن وکیل احساس می‌کنند باید مانند نیاز به پزشک با آن برخورد کنند اما ما نیاز داریم دولت و رسانه ملی در این راستا فرهنگ سازی کرده و درباره حضور ده‌ها هزار نفری وکلای شرافتمند اطلاع‌رسانی کند. همچنین نباید تصور شود که وکلا افرادی کلاهبردار و شارلاتان هستند.

امنیت از لوازم مهم دفاع است، داشتن امنیت برای وکیل بسیار مهم است امنیت قبل از دفاع ، حین و بعد از دفاع. وکیل در هنگام دفاع مانند کبوتری در حال پرواز است و اگر دست و پای او بسته شود نمی‌تواند به خوبی دفاع کند.

 

 

 

مطالب مرتبط با وکیل دادگستری :

1- عزل وکیل - تاثیر عزل - خبر عزل

2- وکیل در یوسف آباد، فاطمی، میدان گلها

3- فواید داشتن وکیل در پرونده های حقوقی

4- راه های اعتراض به رأی دادگاه ، واخواهی، تجدیدنظر، فرجام

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.