تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آذر 1399
نظریه داوری - طلاق زن

 نظریه داوری - طلاق زن

در فرهنگ سنتی ایران و اسلام طلاق امری مذموم است و همواره تلاش می شود به نوعی مانعی بر سر آن ایجاد شود تا احتمالا زوجین از انجام آن منصرف شوند.ضرورت مشاوره و غربالگری قبل از طلاق توافقی، ارجاع طلاق به شورای حل اختلاف جهت سازش، تعویق جلسات در صورت احتمال سازش (ماده 10 قانون حمایت خانواده)، توصیه به وکلا در جهت تلاش به آشتی زوجین و ضرورت ارجاع به داور در کلیه انواع طلاق به جز طلاق توافقی (که البته در عمل طلاق توافقی هم مطابق یک رویه قدیمی به داوری ارجاع می شود)(ماده 27 قانون حمایت خانواده) از جمله این اقدامات قانونگذار است.داوری می تواند توسط داوران مستقر در دادگاه های خانواده انجام شود یا  توسط اقارب و نزدیکان زوجین (ماده 28 قانون حمایت خانواده).

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3119

 

نمونه نظریه داوری - طلاق زن - عسر و حرج

به نام خدا

ریاست محترم شعبه 233 دادگاه خانواده

با سلام 

با توجه به این که اینجانب .................... بعنوان داور خانم فاطمه ..... انتخاب شده ام نظر داوری خود را به شرح زیر اعلام می دارم:

دخترم حدود سیزده سال است که با دامادم ازدواج نموده است. در طول این سال ها با وجود سوءرفتار دامادم و اعتیاد ایشان دخترم همواره صبوری کرده است و با تمامی مشکلات ایشان اعم از بیکاری و اعتیاد و بدرفتاری های او ساخته است. در تمام این سال ها به دفعات می دیدم که بدن دخترم کبود و زخمی است ولی او بخاطر این که می خواست زندگی اش را حفظ نماید و به زندگی اش علاقه داشت هیچ گاه شکایت و اعتراضی نکرد. دخترم همیشه مشکلاتش را از ما پنهان میکرد. ولی دیگر به جایی رسید که مرگ را به ادامه زندگی با همسرش ترجیح می دهد. دامادم هیچ گاه شغل مناسبی نداشت و هر چند وقت یکبار بیکار بود و اگر هم درآمدی داشت خرج اعتیادش می کرد و هیچ گاه هزینه ای برای زن و دخترش خرج نمی کرد. در تمام این سال ها دامادم معتاد بود و چندین بار تلاش کردند او را ترک دهند ولی باز هم سراغ مواد رفت. بعد از گذشت این سال ها بدرفتاری دامادم به جایی رسید که دیگر نه تنها دخترم را کتک می زند بلکه اگر دخترم حاضر به دادن پول و خرجی نباشد به فرزند دو ساله اش نیز رحم نمی کند و ادامه این زندگی را برای دخترم به دلیل عسر و حرج غیر قابل تحمل ساخته است. آقای قاضی هیچ مادری دلش نمی خواهد که دخترش بعد از ازدواج دوباره به خانه ی پدری برگردد ولی اگر قرار باشد جسم و روح دخترم زیر مشت و لگد های این مرد خرد شود و اعتیاد این مرد نه فقط زندگی خودش را که زندگی دختر و نوه ام را نابود کند من با جان و دل او را می پذیرم. با توجه به تمامی این شرایط ادامه ی این زندگی از نظر من غیر ممکن است و طلاق به مصلحت دخترم می باشد.

با تشکر

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.