تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آذر 1399
نمونه لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند مغازه

 نمونه لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند مغازه

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1002

 

الزام به تنظیم سند رسمی مغازه

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه 21 دادگاه عمومی حقوقی تهران

با سلام

احتراما به وکالت از خواهان ها در خصوص پرونده کلاسه  ......... مقید به وقت رسیدگی مورخ  8/9/1393  ساعت  9:30 مراتب زیر را به استحضار می رسانم:

1- آقایان احمد ...... و علی اکبر ........... و خلیل .......... ( موکلین) و آقای ....... ( خوانده ردیف هفت) به موجب مبایعه نامه عادی پیوست دادخواست در تاریخ  دهم دیماه 1374 (هر کدام به نسبت یک و نیم دانگ) از شش دانگ ملکیت و سرقفلی یک باب مغازه به پلاک شهرداری  10 (قطعه  3 تفکیکی) به مساحت  بیست و شش متر و دو سانتیمتر مربع واقع در طبقه همکف  احداثی در پلاک های ثبتی ..... الی ....... بخش دو تهران واقع در خ ملت ......... را از فروشنده (آقای محمد علی ......) خریداری نموده اند سپس آقای محمود ..... (خوانده ردیف هفت) بموجب مبایعه نامه عادی ..... (پیوست دادخواست) تمامی یک و نیم دانگ سهم خویش را به  موکلین (خواهانها) منتقل نموده است. و بدین ترتیب تمامی شش دانگ ملکیت و سرقفلی ملک مزبور به موکلین منتقل گردید.

2- متاسفانه فروشنده (خوانده) به تعهد مندرج در بند 1 ماده 5 قرارداد در خصوص حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی انتقال به نام خریداران عمل نمی نماید. و از آنجایی که مالک پلاک ثبتی مذکور طبق دفاتر ثبتی اداره ثبت، شرکت ....... (سهامی خاص) بوده است که فروشنده (آقای محمد علی .....) مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آن شرکت بوده است موکلین اقدام به طرح شکایت علیه فروشنده به جهت کلاهبرداری و فروش مال غیر مطرح می نمایند . در دادگاه کیفری سایر اعضای هیات مدیره شرکت ........ (آقایان محمد و عبدالرسول .......) حاضر می شوند و ضمن تایید کلیه اقدامات آقای محمد علی ........  بعنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره در فروش مغازه، اظهار می دارند: « آقای محمد علی ...... به استناد مدارک ابرازی از جمله روزنامه رسمی شماره ..... مورخ 3/11/71 و آگهی تصمیمات اتخاذی شرکت ...... صادره از اداره ثبت شرکت ها علاوه بر سهامدار عمده ، مدیرعامل، عضو و رئیس هیات مدیره ی این شرکت هم بوده است و ایشان با داشتن کلیه اختیارات قانونی جهت نقل و انتقال و انجام هرگونه فعل و انفعال در اموال شرکت اقدام به فروش ملک و سرقفلی مغازه های مذکور به افراد مختلف در زمانهای گوناگون و تحویل مغازه ها به آن ها می نماید» . 

با حضور سایر اعضای هیات مدیره شرکت .......... و اظهارات ایشان در تایید اقدامات فروشنده و ارائه دلیل مدیریت فروشنده در شرکت ........ و حمایت شرکت ...... از اقدامات فروشنده و تایید اقدامات فروشنده در فروش و انتقال مغازه ها ، شعبه 11 دادگاه تجدید نظر استان تهران در پرونده کلاسه ...... به موجب دادنامه شماره .... مورخ 17/09/86 با پذیرش اختیار فروشنده (آقای محمد علی ........) در انتقال مغازه به موکل ، بزه فروش مال غیر و کلاهبرداری را محقق ندانسته و رای به برائت فروشنده صادر می نماید.

3- پس از تایید اقدامات فروشنده توسط شرکت ....... در فروش مغازه و صدور رای قطعی برائت در دادگاه کیفری در خصوص شکایت موکل علیه فروشنده (آقای محمد علی .....)،  موکل اقدام به طرح دعوای حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی می نماید که با استعلام دادگاه محترم از اداره ثبت اسناد و املاک مشخص گردید اداره وصول و اجرای مالیات شهر تهران در تاریخ 13/09/75 (بیش از  یکسال  پس از انتقال مغازه به موکل) بخشی از اموال شرکت ....... از جمله پلاک های ثبتی مذکور را از جمله قطعه  که سابقا به موجب مبایعه نامه پیوست به موکل انتقال یافته بوده بابت بدهی مالیاتی ناشی از عملکرد شرکت ...... بابت فعالیت های این شرکت در زمینه واردات و صادرات و ارائه خدمات صنعتی توقیف نموده است. بنابراین اقدام اداره مالیات نسبت به قطعه  تفکیکی (ملکی موکل) از مصادیق توقیف ملک ثالث می باشد. زیرا  بیش از یک  سال قبل از توقیف پلاک ثبتی مذکور توسط اداره مالیات، قطعه 3 تفکیکی به موکلین انتقال یافته بوده و اداره مالیات نسبت به این قطعه اقدام به توقیف مال غیر نموده است. لذا دعوای قبلی که خواسته صرفا الزام به تنظیم سند رسمی بود مسترد شد و مجددا اقدام به طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی و رفع بازداشت از قطعه ملکی موکل گردید که پرونده به این شعبه ارجاع گردید. و با عنایت به این که صلاحیت محاکم عمومی بالاتر و عالی تر از مراجع اداری چون اداره مالیات می باشد صدور دستور رفع بازداشت از قطعه تفکیکی موکلین از پلاک ثبتی مذکور مستدعی می باشد.

لازم به ذکر است که طبق پاسخ استعلام اداره ثبت ، قطعه 4 تفکیکی از پلاک ثبتی مذکور به دستور شعبه 86 دادگاه عمومی حقوقی تهران بازداشت می باشد و ارتباطی به قطعه موکل که قطعهتفکیکی می باشد ندارد.

در آخر از محضر مقام معظم دادگاه استدعا ی رسیدگی و صدور حکم بر:

1- محکومیت خواندگان بر حضور در دفتر خانه و تنظیم سند رسمی تمامی ششدانگ ملکیت و سرقلی یک باب مغازه بشرح ستون خواسته به نام موکل بانضمام کلیه خسارات دادرسی (هزینه دادرسی، حق الوکاله وکیل و...)

2- الزام اداره کل امور مالیاتی شهرستان تهران (اداره کل وصول و اجدای مالیات) کد .... به رفع توقیف قطعه 3 از پلاک ثبتی مذکور در ستون خواسته مورد استدعا می باشد.

با نهایت سپاس و تجدیداحترام

 

 

مطالب مرتبط با الزام به تنظیم سند رسمی :

1- وکیل برای فسخ قرارداد و ابطال معامله

2- مشاوره با وکیل برای تنظیم انواع قرارداد

3- معاملات متعدد با سند عادی، معامله معارض

4- وکیل برای الزام به تنظیم سند رسمی اجاره - اماکن تجاری

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.