تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 تیر 1401
متن مبایعه نامه فروش زمین کشاورزی

 متن مبایعه نامه فروش زمین کشاورزی

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 14340

بیع نامه و قرارداد فروش زمین مشاع - اصلاحات ارضی

فروشنده

 آقای محمدرضا  ........... به شماره ملی ............... به نشانی : هشتگرد ..................... .
 

خریدار

آقای مسعود ...............  به شماره ملی ............... به نشانی : تهران ........................ .
 

موضوع معامله

یک قطعه زمین کشاورزی واقع در روستای...................... جزء پلاک ثبتی .... اصلی به متراژ ................ متر مربع.

 

ثمن معامله

از قرار هر متر مربع مبلغ  ...... میلیون تومان جمعا مبلغ ........... میلیون تومان معادل ................... ریال  که از این مبلغ ..... تومان در تاریخ 25/03/1401 به موجب چک شماره .......... و از حساب .........(همسر خریدار) به فروشنده تسلیم و پرداخت گردید.مابقی مبلغ از قرار .......... تومان در تاریخهای 9/4/1401 مبلغ ........... تومان و در تاریخ .............. مبلغ .................. تومان و در تاریخ .................. مبلغ ........ تومان در تاریخ .................. مبلغ  .............. تومان به فروشنده پرداخت خواهد شد.
 

شرایط قرارداد 

1- حدود اربعه زمین عبارت است از شمالاً به ملک فروشنده جنوباً به خیابان مشترک با فروشنده غرباً با خیابان شش متری عمومی شرقاً به حریم رودخانه .
2- فروشنده تایید و تصدیق نمود که ملک فاقد هر گونه معارض و مدعی بوده و هیچ گونه مشکل حقوقی از جمله رهن یا موقوفه (اعم از خاص و عام)، توقیفی بودن، مصادره بودن و دیگر موارد در خصوص این زمین وجود ندارد و همچنین این زمین هیچ گونه بدهی ای به مراجع اداری یا قضایی، دولتی وغیر دولتی ندارد.در صورتی که خلاف هر یک از این موارد کشف گردد، خریدار حق دارد نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید و فروشنده علاوه بر استرداد اصل ثمن دریافتی موظف به پرداخت 25 درصد قیمت روز مبیع در زمان فسخ می باشد.
3- فروشنده تایید و اظهار نمود ملک از جمله املاک موضوع اصلاحات ارضی است که به مورث فروشنده انتقال یافته است و سابقاً به هیچ شخصی عیناً یا منفعتاً منتقل نشده است و موضوع حق شخص دیگری نمی باشد در صورتی که عین یا منافع ملک مستحق للغیر درآید یا به هر علتی مانع انتقال مالکیت زمین به خریدار گردد، فروشنده موظف است علاوه بر استرداد اصل ثمن معامله ، معادل 25 درصد قیمت روز زمین را به خریدار به عنوان وجه التزام نماید.
تبصره - با توجه به اینکه همسر فروشنده، سرکار خانم ..... نیز در قسمتی این پلاک سهمی در حدود هزار متر دارند ضمن امضای این مبایعه نامه مراتب اطلاع و رضایت خود اعلام و ابراز مینمایند که البته با اعلام اقرار ایشان و شخص فروشنده، این سهم در قطعه جنوبی بوده و ایشان نیز این مراتب را تایید مینمایند.
 

4- این قسمت از قرارداد به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است. 


5- این قسمت از قرارداد به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است. 


6- این قسمت از قرارداد به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.

 


امضاء فروشنده:                                   امضاخریدار:                              شاهد 1 :                                       شاهد 2 :
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر
دسته بندی مطالب و مقالات
امور حقوقی و قراردادها
دعاوی ملکی و غیر منقول
انحصار وراثت - ارث - وصیت
دعاوی خانواده و امور حسبی
امور کیفری - جرایم و مجازات ها
دعاوی تجاری - تجار و شرکت ها
دعاوی اداری و روابط کار
مطالب و موضوعات مهم
Skip Navigation Links.

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.