تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 بهمن 1399
لایحه دفاعیه شاکی - توهین، تهدید، اخاذی

 لایحه دفاعیه شاکی - توهین، تهدید، اخاذی

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 13963

 

 

متن لایحه دفاعیه تهدید - توهین و اخاذی

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه 1043 مجتمع قضایی قدوسی

با سلام

احتراما در خصوص پرونده کلاسه بایگانی ...... به وکالت از شاکی (آقای مهدی ....) مقید به وقت رسیدگی امروز شنبه 11/11/99 ساعت 9:30 مراتب زیر را به استحضار می رسانم :

 

شرح ماوقع پرونده:

1- بنا به اظهار موکل، آقای مهدی .... و همسر ایشان با ارسال پیامک و تماس تلفنی مکررا اقدام به تهدید موکل و توهین به وی و استعمال الفاظ بسیار رکیک نموده اند و هم چنین موکل را تهدید نمودند که اگر به ایشان پول نپردازد آبرو و حیثیت اورا نزد اقوام وی خواهند برد.

 

2- پس از بی توجهی موکل به توهین ها و اخاذی و تهدیدهای متهمین، از آنجا که موکل حاضر به پرداخت پول به ایشان نشده است ، ایشان با مراجعه به درب منزل خود موکل و نیز بستگان وی و تماس با اقوام شاکی، با دادن نسبت های ناروا و توهین به وی اقدام به حتک حیثیت موکل و تهدید وی نموده اند.

 

3- بنا به اظهار موکل ، مهدی .... و همسرش پروانه .... ( متهمین ) سابقه دار بوده و تاکنون چندین بار بابت اخاذی و توهین و تهدید دستگیر شده اند و اکنون نیز به حکایت مندرجات پرونده ، متواری بوده و ابلاغ و جلب ایشان با وجود نیابت قضایی به شهر محل زندگی آنها بی نتیجه بوده است.

 

مستند شکایت شاکی :

 1- علاوه بر متن پیامک های ارسالی متهمین به موکل با محتوای الفاظ رکیک و پیام های تهدید آمیز می باشد که پیامک های ارسالی مهدی .... در صفحات 32 الی 41 پرونده درج شده و پیامک های ارسالی پروانه ..... در صفحات 18 ، 19 ، 20 و نیز صفحات 42 الی 44 پرونده مضبوط می باشد.

 

  2- همچنین مستندا به پاسخ استعلام صورت گرفته از شرکت .... که شماره تلفن هایی که از طریق آن اقدام به توهین و تهدید و افترا به موکل نموده اند را متعلق به مهدی .... و پروانه ... ( متهمین ) اعلام نموده است ( صفحه 25 پرونده )

 

3-  و نیز صورتجلسه خارج نویسی شده کلانتری از صدای ضبط شده ی تماس های متهمین با موکل و اقوام وی ( صفحات 61 و 62 پرونده ) و افترا و توهین به موکل در این صحبت های ضبط شده

 

 4- اقرار کتبی و شهادت دوتن از اعضای خانواده متهمین (علی و عبدالرضا ..... که خود نیز متهم پرونده بودند و پس از اعلام رضایت موکل نسبت به آن دو قرار موقوفی تعقیب صادر گردید) بموجب سند عادی و اقرارنامه رسمی که به موجب آن ضمن ابراز ندامت از اعمال خود، بر ارتکاب جرم تهدید و توهین و اخاذی توسط مهدی .... و همسرش پروانه .... نسبت به موکل شهادت داده اند.(پیوست 1 تا 3 لایحه)

 

5- شهادت شهود دیگر که در پرونده مضبوط می باشد.

 

6- و نیز کیفر خواست صادره از دادسرا مبنی بر احراز انتساب بزه تهدید و توهین به متهمین

 

بنا به مراتب مذکور و مستندا به مواد 608 و 609 قانون مجازات اسلامی صدور حکم بر محکومیت متهمین به لحاظ توهین و تهدید و افترا از آن مقام مورد تقاضا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.