تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: شنبه 01 شهریور 1399
وکیل برای بعد از مرگ - حیات مجازی - شبکه های اجتماعی

 وکیل برای بعد از مرگ - حیات مجازی - شبکه های اجتماعی

آمارها نشان می‌دهد در هر ۲۴ ساعت، بیش از ده هزار کاربر فیسبوک از دنیا می روند.از حدود ۵ سال پیش وکلا و دفاتر حقوقی با تخصص "زندگی مجازی پس از مرگ" شروع به فعالیت کرده‌اند، و به مرور فعالیتشان بیشتر شده است. این وکلا، بر اساس وصیت کسی که درگذشته، عمل می‌کنند و مطابق خواسته های او، حساب‌های مجازی - به طور خاص حساب فیسبوک او - را اداره می کنند و فعال نگاه می دارند.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 700

 

زندگی مجازی

در سال ۲۰۱۵ فیسبوک سیاست حقوقی ویژه ای برای کاربران مرده وضع کرد. این سیاست، امکان محو شدن حساب کاربر را پس از مرگش فراهم می آورد.

اما برای این کار گواهی فوت باید به همراه شناسنامه و مدرک شناسایی بازمانده (یکی از نزدیکان) یا وکیلی که تقاضای بستن صفحه را کرده، به فیسبوک ارائه شود.
گزینه دیگری که پیش روی کاربران است، تبدیل حساب کاربر در گذشته به "حساب یادگاری" است.

حساب یادگاری را وارث یا وکیل متوفی اداره می‌کند، که اجازه دانلود کردن آرشیو عکس ها، پست های فیسبوک و دیگر اطلاعاتی را که کاربر در زمان زنده بودن به اشتراک گذاشته، خواهند داشت.
فیسبوک در بخش "امنیت حساب های کاربری" در مورد حساب درگذشتگان توضیح می‌دهد.

در این بخش اشاره شده که پس از تبدیل شدن یک حساب کاربری به حساب یادگاری، فقط خویشان، وکلا، یا دوستانی که هویت آنها با ارائه مدرک پذیرفتنی از سوی فیسبوک تایید شده، می توانند در جستجوی فیسبوکی، نام و حساب کاربر فوت شده را پیدا کنند.

همین عده هم، تنها کسانی هستند که می توانند به یاد عزیز درگذشته شان، یادداشت بنویسند و روی آن صفحه پست کنند. وقتی حسابی یادگاری می شود، امکان دستکاری و تغییر آن وجود ندارد.

 

 

 

مطالب مرتبط حقوقی :

1- متن قانون جرایم رایانه ای

2- بررسی ابعاد مختلف جرم افشای اسرار حرفه‌ای

3- جرایم رایانه ای، جرایم اینترنتی، جرایم سایبری

4- مراحل رسیدگی به پرونده های کیفری

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.