تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: جمعه 31 مرداد 1399
 آیا بدحجابی یا بی حجابی جرم است ؟

  آیا بدحجابی یا بی حجابی جرم است ؟

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1495

 

 

حجاب و عدم رعایت شئونات اسلامی

  • هر جامعه ای چارچوب هایی دارد که هر یک از اعضای جامعه ملزم به رعایت آن می باشند. چارچوب هایی که در تعریف یک نظام جای گرفته اند و تخطی از هر یک از آنها می تواند به نوعی اختلال در چارچوب های آن نظام باشد و مردان قانونگذار مملکت را به واکنش در برابر تزلزل این چارچوب ها مجبور سازد.
  • این چارچوب ها در قانون اساسی هر کشوری به صورت صریح جای گرفته است و شاکله هر نظام را تشکیل می دهد. برای نمونه یکی از اصول الی الابد غیرقابل تغییر در کشور ایران، دین اسلام است که یکی از چارچوب هایی است که تخطی از آن با برخورد قانونگذار همراه خواهد بود.
  • همانطور که مسلم است در کشور ایران دین اسلام به موجب اصل دوازدهم قانون اساسی به عنوان دین رسمی انتخاب شده است. بنابراین باید قواعد مربوط به این دین رعایت شود.
  • آن چه به عنوان مساله حجاب و رعایت شئونات اسلامی در دین اسلام مطرح شده است با برگزیدن این دین از سوی نویسندگان قانون اساسی به جامعه نیز وارد شده است و افرد جامعه برای احترام به قانون موظف به رعایت آن هستند، در غیر این صورت با ضمانت اجراهایی مواجه می شوند که قانونگذار کیفری برای آنها در نظر گرفته است.
  • چنانچه قانونگذار در تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) چنین مقرر داشته است: "زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد."
  • لازم به ذکر است قانونگذاز مساله ای تحت عنوان بدحجابی را جرم انگاری نکرده و آنچه جرم انگاری شده مساله ای تحت عنوان بی حجابی است.

 

 

مطالب مرتبط با بد حجابی :

1- جلب و بازداشت در امور کیفری

2- شرایط و تعریف احصان در قانون

3- تامین دلیل - حفظ دلایل - مفهموم و کاربردها

4-  راه های اعتراض به رأی دادگاه ، واخواهی، تجدیدنظر، فرجام

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.