تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: دوشنبه 06 مرداد 1399
نمونه متن یک قرارداد صلح - صلحنامه

 نمونه متن یک قرارداد صلح - صلحنامه

عقد و قرارداد صلح از آن جهت که قیود و شرایط خاصی برای تعریف عناصر و ویژگی های آن وجود ندارد عقد مسامحی نامیده می شود یعنی قراردادی توام با مسامحه و سهل گیری.در مقابل عقود مغابنی که وجود عوض و تناسب عوضین شرط ضروری و غیر قابل اغماض است در هر حال دایره امکان انعقاد و جایگزینی عقد صلح آنقدر گسترده است که عقد صلح یا صلحنامه را می توان جایگزین تمامی عقود (جز نکاح) نمود.پس از انتخاب قالب عقد، کار درست این است که جهت مشاوره انعقاد و تنظیم قرارداد با یک وکیل برای قراردادها و صلحنامه مشورت نمایید.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 41791

 

نمونه یک متن مختصر صلحنامه (1)

صلح کننده : خانم ......   به شماره ملی ...........

صلح گیرنده : اقای ....    به شماره ملی ...........

مورد صلح : تعداد 514 سکه تمام بهار آزادی موضوع عقد نامه ازدواج طرفین

عوض صلح : 3 دانگ یک باب آپارتمان به پلاک ثبتی ........فرعی از ..........اصلی واقع در .............. .

توضیحات : خانم...........در ازای انتقال و دریافت 3 دانگ عوض صلح بنام خود از سوی صلح گیرنده کلیه مهریه مافی القباله خود را دریافت نموده و از این پس در خصوص مهریه ادعایی نخواهد داشت. به عبارت اخری در ازاء مهریه 3 دانگ آپارتمان که در قسمت عوض صلح آمده و بنام زوجه شده، ایشان کلیه مهریه خود را دریافت نموده است.

لازم به توضیح است کلیه ثمن معامله 6 دانگ آپارتمان مندرج در قسمت عوض صلح را زوج پرداخت نموده و سه دانگ آن به موجب صلح نامه و وکالت نامه بلا عزل به ایشان داده شده و سه دانگ مابقی به جای مهریه زوجه محاسبه می گردد . طرفین با امضاء این صلح نامه کلیه دعاوی احتمالی را خاتمه داده و نسبت به هم هیچ گونه ادعایی نخواهد داشت .

 

امضاء صلح کننده :                                          امضاء صلح گیرنده :

 

 

 

نمونه یک متن صلحنامه (2)

1- طرفین قرارداد

مصالح : خانم ........  فرزند ....... به شماره شناسنامه ........ صادره .......... به نشانی............ .

متصالح : آقای ........ فرزند ......  به شماره شناسنامه ......... صادره ......... به نشانی ........... .

 

2- مورد صلح

مصالح کلیه حقوق مادی , حقیقی , عینی , واقعی و فرضی 6 دانگ آپارتمان مسکونی به پلاک ثبتی ...... فرعی از ....... اصلی واقع در بخش ..... تهران به نشانی .......... را با تمامی توابع و ملحقات و آنچه که در سند مالکیت آمده اعم از پارکینگ و انباری و نیز انشعابات اب و برق و گاز و تلفن منصوب در آن صلح نموده و تعهد می نماید که متعاقب تنظیم این صلحنامه در خصوص واگذاری کلیه حقوق ناشی از مالکیت مشاعی آپارتمان موصوف , و به محض اعلام امادگی متصالح سند انتقال قطعی تنظیم نماید و با این صلحنامه دیگر مصالح نسبت به مورد صلح مذکور ادعایی نخواهد داشت .

 

3- مال الصلح (مبلغ قرارداد)

با توجه به اینکه متصالح خود قبلأ و همزمان با خرید مورد صلح و تنظیم سند و مبایعه نامه بنام مصالح کل مبلغ و ثمن را پرداخت نموده در اینجا صرفأ مبلغ یکصد هزار ریال فقط از باب صحت صلح فی المجلس به مصالح پرداخت می شود.

 

4- شرایط معامله

الف) مصالح به موجب این صلحنامه کلیه حقوق ناشی از مالکیت خود را به طرف دیگر صلح نموده و هیچ گونه ادعایی در این خصوص نخواهد داشت .

ب) هیچ گونه اختیار فسخ در این معامله درج نشده و طرفین جز اقاله به هم زدن معامله را ندارند.

ج) متصالح هر زمان که تقاض نماید مصالح باید آپارتمان موضوع صلح و متعلق حق دیگری را تحویل مالک این صلح نامه بدهد.در غیر این صورت طرف مقابل (متصالح) حق هر نوع شکایت را خواهد داشت.اعم از مطالبه اجرت المثل و خلع ید مشاعی و تقاضای دستور فروش .

د) پرداخت هزینه های انتقال اعم از هزینه فک رهن و مالیات به نقل و انتقال و عوارض شهرداری و هزینه ثبت به عهده انتقال دهنده است.

این قرارداد فی ما بین مصالح و متصالح در کمال صحت عقل و سلامت و اراده و بدون اجبار و اکراه تنظیم گردید .

کلیه معاملات و قرارداد های مغایر با متن این صلحنامه بین مصالح با افراد دیگر باطل و بی اعتبار بوده و فاقد اثر است.مصالح تعهد نموده و اقرار می نماید که هیچگونه معامله و عقد تملیکی مفاد این صلحنامه منعقد ننموده است.و در صورت وجود هر گونه عقد قبل یا بعد از این قرارداد عقد مذکور بی اعتبار است و نیز تاکید می شود که همزمان با مبایعه نامه و سند رسمی که به موجب آن مورد صلح بنام مصالح این صلحنامه تنظیم گردیده است , اقای .......... (متصالح) کلیه ثمن آن معامله را پرداخت نموده است و لذا در جهت اصلاح روابط مالی و به موجب عقد صلح حاضر در مقام عودت اموال متوسل به عقد صلح شده و بدینوسیله و به صلاحدید طرفین مورد صلح به متصالح انتقال می یابد .

امضاء مصالح :                                     امضاء متصالح :

 

 

ثبت امتیاز
پرسش و پاسخ‌های متداول
برای تنظیم متن یک صلحنامه می توانید با مراجعه حضوری به یک وکیل متخصص و با تجربه در زمینه قراردادها از وی در این خصوص مشاوره بگیرید و یا تنظیم متن قرارداد صلح را به او بسپارید.
طبیعتاً مانند هر قرارداد دیگری اگر متن قرارداد در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شود بهتر خواهد بود با این وجود امکان تنظیم متن قرارداد به صورت عادی هم وجود دارد و در رابطه بین طرفین صلحنامه عادی نیز از جهت اعتبار چیزی از آن کم ندارد.تشخیص عادی یا رسمی بودن صلحنامه بستگی به میزان تمایل طرفین به انجام هزینه و صرف وقت است.صلحنامه عادی هزینه ها و تبعات مالی کمتری برای شما دارد و در زمان کوتاهی تنظیم می شود.
منظور از صلح عمری این است که فردی برای مدت زمان عمر خود یا شخص ثالث یا طرف قرارداد با حفظ منافع برای خود مالکیت عین ملک را به متصالح یا طرف قرارداد صلح انتقال دهد.
در حال حاضر (اوایل سال 2021 میلادی و 1400 شمسی) مبلغی بین 3 تا 5 میلیون تومان دستمزد ما برای مشاوره و تنظیم قرارداد صلح است.
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.