تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 تیر 1401
نمونه اظهارنامه به سازنده توسط مالکین قرارداد مشارکت

 نمونه اظهارنامه به سازنده توسط مالکین قرارداد مشارکت

بهترین و اصولی ترین روش اعلام و اخطار قانونی به طرفین در قرارداد مشارکت در ساخت، اظهارنامه است ؛ چرا که با توجه به اینکه بیشتر تعهدات طرفین واجد اجل و مدت است ، طرفین بدین وسیله می توانند اثبات نمایند که به تعهد خود عمل نمودند یا انجام تعهد را از طرف مطالبه کرده اند.مثل اینکه مقرر بوده سازنده تا زمان مشخصی مورد مشارکت را به مالکین تحویل دهد و برای عدم تحویل نیز ضمانت اجرا گنجانده شده است یا اینکه انجام عهدی از سوی سازنده منوط به انجام تعهدات قراردادی دیگری از طرف مالک باشد که مالک می تواند ضمن ارسال اظهارنامه آمادگی خود را برای انجام تعهد خود اعلام نموده و متقابلاً تعهد سازنده را مطالبه نماید.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3399

متن اظهارنامه مالک به سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت

بسمه تعالی
مخاطب محترم آقای مهدی ...... با کد ملی ......
با سلام
احتراما اینجانب ......... به وکالت از آقایان عطا ....... و عباس ....... (مالکین موضوع قرارداد مشارکت در ساخت مورخ 1397/04/03 ) پیرو قرارداد مشارکت در ساخت مذکور و متمم های آن، ضمن پاسخ به اظهارنامه ی شماره ... مورخ 1400/06/21 ، مراتب زیر را به استحضار می رساند:
الف- در پاسخ به بند الف اظهارنامه ی شما مبنی بر تعهد موکلین به انتقال سند رسمی به نام شما به عنوان سازنده به موجب بند 2 ماده 6 قرارداد مذکور، لازم به ذکر است که موکلین هیچ گاه از انجام این تعهد خودداری ننموده اند و علت عدم تنظیم سند رسمی تخلف شما و عدم امکان اخذ مفاصاحساب شهرداری بوده است و به جهت همین اقدام شما، مقدمات تنظیم سند به نام شما فراهم نگردیده است. لذا این امر مستند به اقدام و ناشی از اهمال شخص شما بوده است و موکلین همواره آمادگی خود را برای انتقال قدرالسهم اعلام نموده اند.
ب- در پاسخ به بند ب اظهارنامه ارسالی شما مبنی بر عدم پرداخت 50 درصد سهم شهرداری بابت تراکم، لازم به ذکر است که مستندا به قسمت سوم بند 2 ماده 2 قرارداد مشارکت، کلیه هزینه های ساخت تا اتمام عملیات ساختمانی پروژه بر عهده ی سازنده (جنابعالی) می باشد به گونه ای که مالکین تا پایان عملیات ساختمانی و آماده شدن مجموعه برای بهره برداری موظف به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نمی باشند. بنابراین به موجب قرارداد شما موظف به پرداخت تمامی هزینه های مربوط به پروژه (از جمله هزینه ی مقرر در بند 1 ماده 7) می باشید و تاپایان عملیات ساختمانی و اتمام پروژه هیچ حقی جهت مطالبه ی وجه از بابت هزینه های انجام شده یا مترتبه نخواهید داشت و در صورتی که به بهانه های واهی از پرداخت هزینه های مربوطه و انجام تعهدات قراردادی خودداری نمایید و از این بابت خسارت و یا اضافه ی بدهی متوجه مالکین گردد جبران این خسارات بر عهده ی شما خواهد بود.
صرفنظر از تخلفات و کارشکنی های شما از مفاد قرارداد به شرح فوق الذکر، با عنایت به بند 3 ماده 11 قرارداد مشارکت ناظر به ماده 4 قرارداد و بند 2 متمم مورخ 1398/11/26 و با توجه به این که به موجب صورتجلسه ی تحویل مورخ 1398/12/23  بیش از 11 ماه از خاتمه ی مهلت شما در خصوص اتمام عملیات و تحویل آپارتمان ها گذشته است و متاسفانه تا این تاریخ نتوانسته اید به تعهد خود عمل نمایید، لذا به موجب این اظهارنامه و به استناد اختیار مندرج در بند 3 ماده 11 قرارداد، مراتب فسخ قرارداد مشارکت مذکور به شما اعلام و ابلاغ می گردد. فلذا شما به موجب بند .... متمم مورخ 1398/11/26 تنها مستحق دریافت هزینه های انجام شده بوده و نسبت به قدر السهم موضوع قرارداد هیچ گونه حق دیگری نخواهید داشت و مطابق قرارداد مشارکت فسخ بدون نیاز به مراجعه و تشخیص مراجع قضایی و به صرف اعلام و اظهار موکلین قابل اعمال است. بدیهی است هزینه های انجام شده از سوی سازنده مطابق نظر کارشناس محاسبه و به شما پرداخت خواهد شد.
مضافا این که مستندا به بند 6 ماده 11 قرارداد مشارکت و بند 2 متمم مورخ 1398/11/26 شما موظف به پرداخت وجه التزام روزانه پانصد هزار تومان به هر یک از موکلین از تاریخ اتمام مهلت قراردادی مبنی بر تحویل لغایت تاریخ دریافت این اظهارنامه و اعلام فسخ می باشید که طبق متن صریح قرارداد این وجه التزام با حق فسخ قابل جمع می باشد و برای پس از آن با عنایت به فسخ قرارداد از جانب موکلین، دیگر مطالبه ی خسارت موضوعیت ندارد.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.