تماس و مشاوره حقوقی
با وکیل دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00

نمونه مقالات و مطالب حقوقی

تاریخ انتشار: شنبه 02 اسفند 1399
لایحه دفاعیه – الزام به انجام تعهد تحویل پارکینگ

 لایحه دفاعیه – الزام به انجام تعهد تحویل پارکینگ

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2538

 

لایحه دفاعیه الزام به انجام تعهد و تحویل پارکینگ

به نام خدا

ریاست محترم دادگاه تجدیدنظر استان تهران

احتراماً اینجانبان ضمن ارائه وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی به وکالت از آقای محمد رضا ...... در مرحله تجدیدنظر پرونده کلاسه ...... خود را معرفی نموده و مراتب اعتراض به دادنامه شماره ...... مورخ 22/7/1393 صادره از سوی شعبه محترم 31 دادگاه عمومی حقوقی تهران را به شرح آتی به استحضار عالی می رساند:

1- به موجب مبایعه نامه مورخ 1389/12/03 موکل شش دانگ یک دستگاه آپارتمان دارای پلاک ثبتی ... فرعی از 8 اصلی به نشانی تهران، امیریه، ........ را به انضمام یک قطعه پارکینگ به آقای داریوش .... منتقل می‌نمایند و به صراحت بند 7-6  قرارداد مورد اشاره موکل هیچ مسئولیتی در خصوص تعیین محل پارکینگ نداشته و بالتبع خریدار نیز حقی در این مورد نداشته‌است.

2- از طرف دیگر به موجب مبایعه نامه شماره ... مورخ 29/7/91 خریدار (آقای داریوش .....) مورد معامله را به خانم لیلا .... منتقل می نمایند که در این قرارداد هم شماره پارکینگ ذکر نشده است.

3- از آن جا که موکل برای اخذ وام ساخت نیازمند مبایعه نامه با کد رهگیری بود اقدام به تنظیم قرارداد با خانم لیلا ..... نموده که در ستون مورد معامله قرارداد مذکور، صراحتاً پارکینگ شماره 1 آمده و به امضا و تأیید طرفین نیز رسیده است.

4- در جریان اخذ وام ساخت برای ملک، با توجه به الزامی بودن حضور مالکین، خانم لیلا .... و همسرشان آقای حمیدرضا .... با وجود قبول پارکینگ در قرارداد مورد اشاره از حضور در بانک و امضای سند امتناع می نمایند و خواهان تعویض پارکینگ می شوند.

5- با توجه به نیاز شدید موکل به اخذ وام و علی رغم این که ایشان تعهدی در قبال شماره پارکینگ به موجب قانون و قراردادهای تنظیمی نداشتند به ناچار یک فقره چک به شماره .... مورخ 93/03/16 به مبلغ 100/000/000 ريال در وجه خانم لیلا ..... بابت ضمانت تبدیل پارکینگ صادر نموده و آن را نزد بنگاه معاملاتی (آقای بهزاد .....) به امانت می گذارند که متأسفانه مشارالیه بر خلاف توافق و تعهد به امانت داری چک مذکور را به خانم لیلا ..... تحویل داده و ایشان نیز متعاقباً چک را در اختیار همسرشان (آقای حمیدرضا .......، تجدیدنظر خوانده) قرار می‌دهند.

6- آقای حمید رضا ...... با وجود اطلاع از عدم تعهد موکل نسبت به تعیین شماره پارکینگ و امانی بودن چک موصوف و رضایت همسر خود نسبت به پارکینگ اختصاص داده شد، اقدام به برگشت زدن چک و مطالبه وجه آن از طریق مراجع قضایی می‌نمایند.

نظر به مراتب مذکور و با عنایت به امانی بودن چک موضوع دعوا و عدم تعهد موکل نسبت به تعیین و تخصیص پارکینگ و اطلاع تجدیدنظرخوانده محترم نسبت به این امر، بدین وسیله نقض دادنامه معترض‌عنه و صدور حکم برائت موکل مورد تمنا است.

با تشکر و تجدید احترام

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

دریافت وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره حقوقی کلیک کنید.